ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. A30 広島文教女子大学高等教育研究
  3. 5

An Investigation into the Links between Course Evaluation Survey Results and Student Learning Outcomes in English Classes

https://doi.org/10.51095/koto.05.03
https://doi.org/10.51095/koto.05.03
a83273d5-a9a6-47fc-a648-986a4eeccf7d
名前 / ファイル ライセンス アクション
kotokyoiku5(rutson-griffithsA).pdf kotokyoiku5(rutson-griffithsA).pdf (658.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-01
タイトル
タイトル An Investigation into the Links between Course Evaluation Survey Results and Student Learning Outcomes in English Classes
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.51095/koto.05.03
ID登録タイプ JaLC
著者 Rutson-Griffiths, Arthur

× Rutson-Griffiths, Arthur

ja Rutson-Griffiths, Arthur

ja-Kana ラットソングリフィス, アーサー

en Rutson-Griffiths, Arthur

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 End-of-semester course evaluation surveys are a common method of collecting data for improving teaching at universities worldwide. The Bunkyo English Communication Centre at Hiroshima Bunkyo Women’s University uses its survey as part of a Faculty Development system, but its validity has not previously been analysed. Data from the teaching evaluation section of the survey were compared to class grade point average and statistically-significant positive relationships were found. This suggests that the survey does produce meaningful data, but a number of caveats are identified and confirms the need to use multiple measurements of teaching effectiveness.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 学期末の授業評価アンケートは,国内外の大学において教育の質向上のためのデータ収集方法として広く用いられている。広島文教女子大学の文教英語コミュニケーションセンターにおいてもFDシステムの一環としてアンケートが用いられているが,その有用性が分析されたことは今までない。アンケート内の教員評価に関する項目のデータとクラスごとのGPAの関連性を分析した結果,統計的に有意な正の相関が見つかった。これは,授業評価アンケートのデータが役に立つことを示唆するものである。しかしながら,使用にあたって注意しなければならない点もいくつか確認されたことから,教育効果を評価する際には複数の方法が必要であるということが言える。
言語 ja
bibliographic_information ja : 広島文教女子大学高等教育研究
en : Hiroshima Bunkyo Women's University journal of higher education

号 5, p. 29-35, 発行日 2019-03-01
出版者
出版者 広島文教女子大学高等教育研究センター
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21892962
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12714407
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:19:45.717002
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3