ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. A30 広島文教女子大学高等教育研究
  3. 4

The Relationship between Extensive Reading and TOEIC Score Gains

https://doi.org/10.51095/koto.04.03
https://doi.org/10.51095/koto.04.03
d15e68ba-83c9-4421-9467-a91b54bead7e
名前 / ファイル ライセンス アクション
kotokyouiku4(Rutson-GriffithsA).pdf kotokyouiku4(Rutson-GriffithsA).pdf (828.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-01
タイトル
タイトル The Relationship between Extensive Reading and TOEIC Score Gains
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Extensive Reading
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 TOEIC Score
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.51095/koto.04.03
ID登録タイプ JaLC
著者 Rutson-Griffiths, Arthur

× Rutson-Griffiths, Arthur

ja Rutson-Griffiths, Arthur

ja-Kana ラットソングリフィス, アーサー

en Rutson-Griffiths, Arthur

Search repository
Rutson-Griffiths, Yukari

× Rutson-Griffiths, Yukari

ja Rutson-Griffiths, Yukari

ja-Kana ラットソングリフィス, ユカリ

en Rutson-Griffiths, Yukari

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Extensive reading programmes are a common aspect of many language courses. The effectiveness of extensive reading has been established, but existing studies on its link to reading score gains on a popular test in Japan, the Test of English for International Communication (TOEIC), have shown mixed results. This study uses quiz data from the website MReader, a common tool used to track students’ extensive reading progress, to analyse the link between extensive reading and TOEIC through total words read, regularity of reading, and comprehension. 105 students’ MReader data from four cohorts of reading class students was correlated with TOEIC reading section gains after 10 months of the programme. Small but statistically significant relationships were found between total words read, average quiz scores, and TOEIC reading score gains. The authors suggest that these results support the effectiveness of extensive reading for increasing TOEIC reading scores, but more research is needed.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 多読プログラムは多くの語学授業において用いられている。多読の効果はすでに実証されているが,日本で人気のあるTOEICのリーディングセクションのスコア増加との関連性についての研究では,様々な結果が報告されている。本研究では,学習者の学習状況が追跡できるウェブサイトとして広く利用されているMReaderのクイズデータを用い,読んだ本の単語総数,多読の頻度,内容理解という点から多読とTOEICの関連性について分析する。過去4年間でリーディングの授業を受けた総数105名の学生のMReaderデータを,多読プログラム開始10か月後のTOEICリーディングセクションのスコアと突き合わせた。わずかではあるが,単語数,クイズの平均点,TOEICのリーディングスコア増加の間に統計的に有意な関連性が確認できた。これらの結果は,多読がTOEICのリーディングスコア増加に繋がるという効果を裏付けるものではあるが,よりさらなる研究が必要である。
言語 ja
bibliographic_information ja : 広島文教女子大学高等教育研究
en : Hiroshima Bunkyo Women's University journal of higher education

号 4, p. 41-50, 発行日 2018-02-28
出版者
出版者 広島文教女子大学高等教育研究センター
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21892962
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12714407
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:19:51.185607
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3