ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. A10 広島文教女子大学紀要
  3. 52

Utilizing Pre- and Post-assessments in an EFL Classroom I: Effects of Grammar/Vocabulary Assessments on Student Confidence and Motivation

https://doi.org/10.51095/kiyo.52.02
https://doi.org/10.51095/kiyo.52.02
26d78e25-d714-4c6d-82c8-7077b11311a1
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenkyukiyo52(Rose).pdf kenkyukiyo52(Rose).pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-03
タイトル
タイトル Utilizing Pre- and Post-assessments in an EFL Classroom I: Effects of Grammar/Vocabulary Assessments on Student Confidence and Motivation
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grammar
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 vocabulary
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.51095/kiyo.52.02
ID登録タイプ JaLC
著者 Rose, Kelly

× Rose, Kelly

ja Rose, Kelly

ja-Kana ローズ, ケリー

en Rose, Kelly

Search repository
Nevitt, Craig Anthony

× Nevitt, Craig Anthony

ja Nevitt, Craig Anthony

ja-Kana ネヴィット, クレィグ・アンソニー

en Nevitt, Craig Anthony

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 During the spring semester, an action research study examining background student knowledge of specific grammar and vocabulary points using pre- and post-assessments was conducted by the authors/instructors (herein authors). Initially the aim of these assessments was formative; to inform the authors of students' background knowledge, allowing them to modify teaching plans. However, the focus was shifted away from formative towards student self assessment and reflection, allowing students to self-diagnose and evaluate their future learning needs, with the goal of positively influencing confidence and motivation. This paper will focus on primarily the modified portion of the study-covering a literature review, the assessment methodology and outcomes, and future modifications to be taken in the following semester. The results for this limited study of only 20 students reveals that there does seem to be a correlation between the self-awareness that students gain from pre- and post-assessments and their confidence and motivation. The authors are inclined to believe that providing informal, non-scored assessments may have a positive effect on student’s motivation both inside and outside the classroom.
言語 en
bibliographic_information ja : 広島文教女子大学紀要
en : Bulletin of Hiroshima Bunkyo Women's University

巻 52, p. 15-32, 発行日 2017-12-25
出版者
出版者 広島文教女子大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0919181X
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10402507
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:20:20.267481
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3