ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. A10 広島文教女子大学紀要
  3. 51

L1 vs. L2 Acquisition: Reconciling the Differences between Childhood Language Development and Classroom Learning

https://doi.org/10.51095/kiyo.51.01
https://doi.org/10.51095/kiyo.51.01
ba93d366-308f-4f71-a397-ae9a5fde9461
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenkyukiyo51(svien).pdf kenkyukiyo51(svien).pdf (466.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-03
タイトル
タイトル L1 vs. L2 Acquisition: Reconciling the Differences between Childhood Language Development and Classroom Learning
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.51095/kiyo.51.01
ID登録タイプ JaLC
著者 Svien, Jordan

× Svien, Jordan

ja Svien, Jordan

ja-Kana スヴェン, ジョーダン

en Svien, Jordan

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reviews a broad spectrum of literature in uncovering the similarities and differences between L1 and L2 language acquisition. Three theories of L1 acquisition in children (Behaviorist, Nativist, and Developmental) are examined. These theories are then applied to the nature of how language is acquired in the L2 classroom, which itself comes under scrutiny for its conduciveness as a language facilitation vessel. Additionally, variables impacting the L2 learner, including motivation and willingness to communicate are examined as further factors that may inhibit L2 language acquisition. The author finds breadth of linguistic interaction as a key factor that brings L2 acquisition closer to its L1 counterpart while acknowledging its replication in the L2 classroom is not so simple. L2 language acquisition challenges in Japan are the primary contextual focus of the paper, though examples from other worldwide contexts are also observed.
言語 en
bibliographic_information ja : 広島文教女子大学紀要
en : Bulletin of Hiroshima Bunkyo Women's University

巻 51, p. 1-11, 発行日 2016-12-26
出版者
出版者 広島文教女子大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0919181X
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10402507
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:20:13.498317
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3