ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. A10 広島文教女子大学紀要
  3. 50

【資料】日本の女子大学で多読プラクティスの調査-フェーズ1 : バックグラウンド調査とデータ収集-

https://h-bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/1156
https://h-bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/1156
840888bf-b282-44b0-8df6-e796006f6ad8
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenkyukiyo50(jacob).pdf kenkyukiyo50(jacob).pdf (167.6 kB)
Item type 一般雑誌記事 / Article(1)
公開日 2023-02-03
タイトル
タイトル 【資料】日本の女子大学で多読プラクティスの調査-フェーズ1 : バックグラウンド調査とデータ収集-
言語 ja
タイトル
タイトル 【Notes】Investigating Extensive Reading Practices at a Japanese Women's University -Phase 1 : Background Survey and Collection-
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ article
著者 Lawrence, Jacob Andrew

× Lawrence, Jacob Andrew

ja Lawrence, Jacob Andrew

ja-Kana ローレンス, ジェイコブ・アンドリュー

en Lawrence, Jacob Andrew

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 During semester 2 of 2015, I designed two surveys for first and second-year Reading Strategies students in Hiroshima Bunkyo Women’s University’s Global Communication Department (GCD) in order to gauge the students’ interests regarding extensive reading (ER) and to collect background information to get a better idea of their preferences and individual reading styles. My motivation for this research began with a desire to improve student satisfaction and attempt to peak their interest in reading. I would like to apply the data collected from these surveys to put together campaigns in the Bunkyo English Communication Center’s (BECC) Self Access Learning Area (SALC) to make choosing graded readers more fun and easier for students who often find the task of choosing books to read difficult. Also, taking an inventory of the graded reader books and book levels we currently have in our center’s SALC and tailoring them more toward the levels and interests of our students will hopefully help them find more books they enjoy reading, thus making reading more fun and engaging rather than a joyless activity they have to do because it is a class requirement and a large part of their class grade. After all, “the success of extensive reading depends largely on enticing students to read” (Day & Bamford 2002: 137)
言語 en
bibliographic_information ja : 広島文教女子大学紀要
en : Bulletin of Hiroshima Bunkyo Women's University

巻 50, p. 79-86, 発行日 2015-12-21
出版者
出版者 広島文教女子大学
言語 ja
item_10004_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0919181X
item_10004_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10402507
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:32:23.602902
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3