ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. A10 広島文教女子大学紀要
  3. 44

Do Regular Self-Access Learning Center Users Exhibit Characteristics of Effective Autonomous Learners?

https://doi.org/10.51095/kiyo.44.07
https://doi.org/10.51095/kiyo.44.07
ae66d267-12a2-447d-a1ac-570f5b3ac138
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenkyukiyo44(kato).pdf kenkyukiyo44(kato).pdf (4.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-03
タイトル
タイトル Do Regular Self-Access Learning Center Users Exhibit Characteristics of Effective Autonomous Learners?
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-access learning center
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 independent learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 metacognition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 effective language learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learner behaviors
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.51095/kiyo.44.07
ID登録タイプ JaLC
著者 Kato, Satoko

× Kato, Satoko

ja Kato, Satoko

ja-Kana カトウ, サトコ

en Kato, Satoko

Search repository
Carson, Luke

× Carson, Luke

ja Carson, Luke

ja-Kana ルーク, カーソン

en Carson, Luke

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research examines student learning patterns in a Self-Access Learning Center(SALC) in Japan, with particular reference to regular users of the SALC involved in second language independent learning. The research was undertaken to gain an accurate picture of actual SALC usage to see if SALC users are functioning as effective autonomous learners, and if not, to find out what provisions need to be made to facilitate their usage towards this end.
The results of the research suggest that the regular users clearly perceive the SALC as having a very positive influence on their language learning. It also shows high levels of ability in certain areas deemed important for self-access learning, such as needs analysis, and learning material selection. However, students appear to have lower levels of ability and awareness of metacognition and learning management-planning, monitoring, and evaluation, the absence of which may hamper the effectiveness of their independent learning and learning outcomes.
This research details the possible implications of regular student SALC usage patterns and the resulting proposed changes to environment, services, and materials provision in order to provide learners with the optimal conditions for effective autonomous learning.
言語 en
bibliographic_information ja : 広島文教女子大学紀要
en : Bulletin of Hiroshima Bunkyo Women's University

巻 44, p. 89-103, 発行日 2009-12-25
出版者
出版者 広島文教女子大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0919181X
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10402507
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 830
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:31:54.791793
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3