WEKO3
アイテム
Reflections on English Literature Curricula in English Workshop 3/4
https://doi.org/10.51095/koto.10.02
https://doi.org/10.51095/koto.10.02d0911c44-08b7-462e-adbc-ab5b0f172ef1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-26 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Reflections on English Literature Curricula in English Workshop 3/4 | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.51095/koto.10.02 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
Jordan, Svien
× Jordan, Svien
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | English Workshop 3/4, the final year of Hiroshima Bunkyo University’s General English course, is a literature and literary analysis course. The literature curriculum was officially adopted in 2022 after experimenting with several others. Due to differences in student ability levels, interests, and requests, the course has used seven novels over six semesters of its curriculum, so materials and assignments have been created fresh each semester. This paper outlines the history of how the course adopted a literature curriculum and gives a general overview of the course format. The paper then gives a qualitative reflection of each of the seven novels and their themes and nuances while describing what worked well in class for each, what was challenging, and whether they would be reused if possible. Finally, the paper considers the future of the course and some implications of the literature that teachers should consider. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 広島文教大学の一般英語コースの最終学年であるEnglish Workshop 3/4は,文学と文学分析のコースである。文学カリキュラムは,いくつかの異なるカリキュラム試行後,2022年に正式に採用された。学生の能力レベル,興味,要望の違いから,このコースでは6学期間のカリキュラムで7冊の小説を使用し,教材や課題は学期ごとに新しく作成された。本論は,同コースが文学カリキュラムを採用した経緯と,コース形式の概要を説明したものである。また,7冊の小説のそれぞれについて,テーマやニュアンスを質的に考察し,それぞれ授業でうまくいった点,難しかった点,これらの小説が再利用可能かどうかについて述べている。最後に,このコースの将来的な展望と,教師が考慮すべきいくつかの影響について考察する。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 広島文教大学高等教育研究 en : Hiroshima Bunkyo University journal of higher education 号 10, p. 13-29, 発行日 2024-03-19 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島文教大学高等教育研究センター | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 24351679 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 370 |