ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. A20 広島文教グローバル
  3. 8

Demonstrating AI as Collaborator for Undergrad Thesis Advising: Working with Generative AI to Enhance the Research Process

https://doi.org/10.51095/global.08.06
https://doi.org/10.51095/global.08.06
67eb0554-54f9-4013-99b9-e3d6d5236a0f
名前 / ファイル ライセンス アクション
global8.075-082.pdf global8.075-082.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-05-31
タイトル
タイトル Demonstrating AI as Collaborator for Undergrad Thesis Advising: Working with Generative AI to Enhance the Research Process
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.51095/global.08.06
ID登録タイプ JaLC
著者 Nevitt, Craig Anthony

× Nevitt, Craig Anthony

ja Nevitt, Craig Anthony

ja-Kana ネヴィット, クレィグ・アンソニー

en Nevitt, Craig Anthony

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Although ChatGPT was released to the public less than a year ago, such generative AI is already disrupting education. Educators are tasked with helping students use it responsibly. This paper explores using ChatGPT to advise undergraduates writing a thesis in English or Japanese. Although AI has limitations, it can also effectively engage students when applied deliberately. I share experiences incorporating ChatGPT for thesis advising at a Japanese university. I show my students how to use AI to summarize texts, analyze quotes, improve drafts, and ask questions without judgment. The conversational nature of ChatGPT prompted more time on task, comprehension, and agency in learning. Included are some failures of generative AI. And the paper provides tips for helping students to overcome these failures. While not a panacea, AI as a collaborative tool strengthened the thesis writing process. This demonstrates one potential for AI to enhance human teaching and learning, not replace it. More research is needed, but preliminary findings suggest promising futures for AI as a collaborator in higher education.
言語 en
書誌情報 ja : 広島文教グローバル
en : Hiroshima Bunkyo global perspectives

号 8, p. 75-82, 発行日 2024-02-29
出版者
出版者 広島文教大学人間科学部グローバルコミュニケーション学科
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24328197
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12785755
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-05-31 01:54:25.396784
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3