WEKO3
アイテム
ねぎくんと7人の子どもたち : 小学校2年生の1年間にわたる「白ねぎとの成長物語」
https://doi.org/10.51095/kyoiku.17.04
https://doi.org/10.51095/kyoiku.17.04c92d4c31-e132-4ddd-b54e-a775702e3151
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-01-30 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | ねぎくんと7人の子どもたち : 小学校2年生の1年間にわたる「白ねぎとの成長物語」 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Negi-kun and Seven Children: "Story of Growth with Shironegi(White Leek)" in the Second Grade of the Primary School | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 小学校 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 2年生 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 白ねぎ | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 栽培 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 生活科 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.51095/kyoiku.17.04 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
杉山, 浩之
× 杉山, 浩之
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Success of the learing activities of growing the white leek is characterized by the four points as follows: First, the growth of the white leek was learned scientifically by the observation and cultivation of the white leek beyond "Seikatsuka" in the second grade of the primay school. Secondly, the white leek was respected as the life force and accepted as friends (Companion for Life) into the children. Finally, the fairwell with the leek was happened dramtically and satisfactorilly. It satisfied the children's hearts indeed at the learning of "Kasakojizou". The third point, this learning was proceeded with plenty of time (almost everyday from april to december) and without hurry throughout the year. It permitted the children not the passive learning but the active and automatical learning. The final point, these activities were linked to the local community by utilizing agricultural specialists, taking and giving informations from the community and children's families, giving and selling the leek into the community etc. |
|||||||||||
言語 | en | |||||||||||
bibliographic_information |
ja : 広島文教教育 en : The Hiroshima Bunkyo journal of educational science 巻 17, p. 31-41, 発行日 2003-03-15 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島文教女子大学教育学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 09138870 | |||||||||||
item_10002_source_id_11 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10136298 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 370 |