WEKO3
アイテム
教育情報のアイデンティティ : 教育の情報化が意味すること
https://doi.org/10.51095/kyoiku.07.01
https://doi.org/10.51095/kyoiku.07.018bac4ff6-719f-4b26-81a3-37099da579ca
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-01-30 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 教育情報のアイデンティティ : 教育の情報化が意味すること | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Identity of Educational Information : Meaning of education and information science | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 双方向(インタラクティブ) | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 可視性 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 可触性 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | カルチャーショック | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 繰り込み概念 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 横断性 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | シンメトリ | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 射影 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 創造性 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 個性 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 情報化 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 組織化 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.51095/kyoiku.07.01 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
吉田, 裕午
× 吉田, 裕午
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Educational information is an interdisciplinary field. Communication is the most important factor in education. Communication is "to be together with" and "to share interests or ideas with other people." This means there are interactions with each other and the cooperation forms network. "Renormalization" is a very useful and powerful concept, which projects the complex on the simple and understandable ones. "Transversality" becomes a cohesive force in various fields or human beings. "Symmetry" breaks the walls between separate paradigms. In such a case, educators or students can be called as designers or makers. Creativity and personality will be generated and organized by visualization in diagrams and artificial reality. This is the identity of educational information. |
|||||||||||
言語 | en | |||||||||||
bibliographic_information |
ja : 広島文教教育 en : The Hiroshima Bunkyo journal of educational science 巻 7, p. 23-28, 発行日 1992-02-25 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島文教女子大学教育学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 09138870 | |||||||||||
item_10002_source_id_11 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10136298 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 370 |