ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. A20 広島文教グローバル
  3. 6

The Development of a Vocabulary Size Estimation Test for Japanese EFL Learners

https://doi.org/10.51095/global.06.05
https://doi.org/10.51095/global.06.05
7254fcb2-42cf-4c89-96f0-a1ae28f76ab1
名前 / ファイル ライセンス アクション
global6(yashima).pdf global6(yashima).pdf (85.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-07
タイトル
タイトル The Development of a Vocabulary Size Estimation Test for Japanese EFL Learners
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Vocabulary Size Estimation Test
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese EFL Learners
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.51095/global.06.05
ID登録タイプ JaLC
著者 八島, 等

× 八島, 等

ja 八島, 等

ja-Kana ヤシマ, ヒトシ

en Yashima, Hitoshi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The study examines the Japanese EFL students' vocabulary size at the 1,000- to 4,000-word levels, using my newly developed vocabulary size estimation test (hereafter VSE test). The study also examines the rank correlation in the success rate in answering in my test. Data are analysed in terms of the response of knowing the meaning of a word in my previous checklist tests and the JACET List of 8000 Basic Words (hereafter JACET 8000), and according to participants' grades and schools. Results show that the average vocabulary size of students is much smaller than previously estimated by existing estimation tools. There is a statistically significant difference in the means in the vocabulary size according to grades and schools. There is a relatively strong rank correlation between the response of knowing the meaning of a word and the success rate in answering while there is a relatively weak rank correration between the rank in the JACET 8000 and the success rate in answering. Also there is a moderate to strong rank correlation between grades and between schools in the success rate in answering at each level with few exceptions. I conclude that educators should recognize the fact that there are many words difficult for students to acquire in common regardless of grades or schools and should change or devise the way of teaching these words.
言語 en
書誌情報 ja : 広島文教グローバル
en : Hiroshima Bunkyo global perspectives

号 6, p. 55-66, 発行日 2022-02-28
出版者
出版者 広島文教大学人間科学部グローバルコミュニケーション学科
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24328197
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12785755
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:20:34.112831
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3