WEKO3
アイテム
High School Students’ Perceptions of International Communication via Web Conference Systems
https://doi.org/10.51095/kiyo.55.05
https://doi.org/10.51095/kiyo.55.05fcd3ac30-5970-4b60-85ac-9554082a611a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-01-26 | |||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||
タイトル | High School Students’ Perceptions of International Communication via Web Conference Systems | |||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | web conference systems | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | international collaboration | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | educational technology | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | English language skills | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | collaborative learning | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | sustainable development goals(SDGs) | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | learning styles | |||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||
主題 | learning expectations | |||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||
ID登録 | 10.51095/kiyo.55.05 | |||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||
著者 |
庄, ゆかり
× 庄, ゆかり
× Beduya, Lorna L
|
|||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||
内容記述 | The international partnership among students becomes an integral educational practice in the 21st-century classroom. Although global learning and interactions present many ways to engage students with cultural related topics for collaborative work, setbacks like lack of collaborative skills and language barriers are inevitable. This study found out that a detailed learning framework could aid students’ learning when they were less skilled and/or less experienced in collaborative learning styles. It also suggested that minimal linguistic in-classroom help from instructors did not greatly affect the learning outcomes even though there was an encouragement to use online translators and visual contents. Besides, students still valued the learning activities designed for them despite their different learning expectations. | |||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||
bibliographic_information |
ja : 広島文教大学紀要 en : Bulletin of Hiroshima Bunkyo University 巻 55, p. 63-71, 発行日 2020-12-25 |
|||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||
出版者 | 広島文教大学 | |||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||
収録物識別子 | 24351660 | |||||||||||||||
item_10002_source_id_11 | ||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||
収録物識別子 | AA12881318 | |||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |