ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. A30 広島文教女子大学教職センター年報
  3. 7

Teachers Cultivating Future Minds Ⅱ: Self-awareness through Personality Typology Tests

https://doi.org/10.51095/kyoshoku.07.02
https://doi.org/10.51095/kyoshoku.07.02
e6d813b2-42b7-429f-bc2b-b8196e0b38a2
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoshoku7(nevitt).pdf kyoshoku7(nevitt).pdf (863.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-01
タイトル
タイトル Teachers Cultivating Future Minds Ⅱ: Self-awareness through Personality Typology Tests
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 心の教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教師
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 人格検査
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自己認識
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.51095/kyoshoku.07.02
ID登録タイプ JaLC
著者 Nevitt, Craig Anthony

× Nevitt, Craig Anthony

ja Nevitt, Craig Anthony

ja-Kana ネヴィット, クレィグ・アンソニー

en Nevitt, Craig Anthony

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Hiroshima Bunkyo Womenʼs University (HBWU), in 2014, implemented a course of once-a-month, 45-minute study sessions titled Ikushin Program プログラム「育心」—for the purpose of this paper to be translated into “Enriching the Mind Program” (EMP). The translation of the explanation of the EMP in the student handbook is as follows:
 育心育人の精神に基づく他者への配慮,多様性への理解,自らの人間性の向上を通じて人間性あふれる豊かな社会を実現しようとする態度を身につけることができます。Based on the notion of “Enriching the Mind and the Self,” students can acquire the attitudes necessary to realize a rich and humane society through improving themselves personally, considering others, and understanding diversity.
 This is the second stage in an ongoing process toward finding a suitable EMP curriculum for Hiroshima Bunkyo Womenʼs University. Nevittʼs proposal is to have students take a different personality typology test each session, then talk about the outcomes of these tests and engage in other activities related to the types depicted in the tests. Section one recounts a first attempt to use typology. Unfortunately, various complications prevented a satisfactory outcome. Section two illustrates why it may not be possible to teach morality in university. Section three discusses typology. Section four relates the creation and results of a questionnaire to check student perception of and desire to learn self-awareness. In the end, too few participants and too low a correlation coefficient does not prove any of the hypotheses. Students do, however, indicate a strong desire to action regarding self-awareness. Therefore, the next stage for creating an EMP curriculum is to retry the typology sessions in such a way as to avoid the complications of the last attempt and revise the questionnaire based on the results of this initial survey.
言語 en
bibliographic_information ja : 広島文教女子大学教職センター年報

号 7, p. 17-31, 発行日 2019-02-28
出版者
出版者 広島文教女子大学教職センター
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21876932
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:19:55.986259
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3