WEKO3
アイテム
Recorded Speaking Practice and its Effects on Student Confidence and Motivation
https://doi.org/10.51095/kiyo.55.04
https://doi.org/10.51095/kiyo.55.047cb8c906-742c-4174-872d-45f59f5dcf74
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-01-26 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | Recorded Speaking Practice and its Effects on Student Confidence and Motivation | |||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | Recorded Speaking Practice | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | Effects on Student Confidence and Motivation | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||
ID登録 | 10.51095/kiyo.55.04 | |||||||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||
著者 |
Montgomery, Tyler A
× Montgomery, Tyler A
× Rose, Kelly Eileen
× Nevitt, Craig Anthony
|
|||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
内容記述 | The research discussed below is part of an ongoing action research project in a private university in western Japan. The subjects of the study were students in a freshman English language course and were, on average, low-proficiency beginners with a median TOEIC (LR) score of 275. The authors investigated whether recorded speaking practice (RSP) with individualized feedback could increase student confidence in speaking English and motivation to study English. A mixed-methods approach was used to measure confidence and motivation. Results from quantitative analysis were mixed, while the qualitative analysis showed stronger positive support that individualized feedback on RSP can increase confidence and motivation. The paper concludes with suggestions for researchers who would like to adapt the project to their own classroom and future directions for the RSP project. | |||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
内容記述 | 本研究では、日本の私立大学で実施しているアクションリサーチについて考察する。調査対象者は、1年生向けの初級英語科目の履修生である。本研究の目的は、学習者個々に対するRSP(recorded speaking practice)を伴うフィードバックにより、学習者の英語学習に対するモチベーション及びスピーキング能力の向上を検証することである。調査は、定量的及び定性的方法を用いて実施した。定量的調査では有意な結果を得られなかったものの、定性的方法では、RSPが学習者のスピーキング能力及び英語学習に対するモチベーションの向上に繋がることを明らかにした。調査結果は、RSPの活用が教育現場や関連分野の研究に貢献する可能性を示している。 | |||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
bibliographic_information |
ja : 広島文教大学紀要 en : Bulletin of Hiroshima Bunkyo University 巻 55, p. 49-62, 発行日 2020-12-25 |
|||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||
出版者 | 広島文教大学 | |||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 24351660 | |||||||||||||||||||||
item_10002_source_id_11 | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12881318 | |||||||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |