ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A 紀要
  2. A10 広島文教大学紀要
  3. 55

Recorded Speaking Practice and its Effects on Student Confidence and Motivation

https://doi.org/10.51095/kiyo.55.04
https://doi.org/10.51095/kiyo.55.04
7cb8c906-742c-4174-872d-45f59f5dcf74
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenkyukiyo55(Montgomery).pdf kenkyukiyo55(Montgomery).pdf (3.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-01-26
タイトル
タイトル Recorded Speaking Practice and its Effects on Student Confidence and Motivation
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Recorded Speaking Practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Effects on Student Confidence and Motivation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.51095/kiyo.55.04
ID登録タイプ JaLC
著者 Montgomery, Tyler A

× Montgomery, Tyler A

ja Montgomery, Tyler A

en Montgomery, Tyler A

Search repository
Rose, Kelly Eileen

× Rose, Kelly Eileen

ja Rose, Kelly Eileen

ja-Kana ローズ, ケリー・アイリーン

en Rose, Kelly Eileen

Search repository
Nevitt, Craig Anthony

× Nevitt, Craig Anthony

ja Nevitt, Craig Anthony

ja-Kana ネヴィット, クレィグ・アンソニー

en Nevitt, Craig Anthony

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The research discussed below is part of an ongoing action research project in a private university in western Japan. The subjects of the study were students in a freshman English language course and were, on average, low-proficiency beginners with a median TOEIC (LR) score of 275. The authors investigated whether recorded speaking practice (RSP) with individualized feedback could increase student confidence in speaking English and motivation to study English. A mixed-methods approach was used to measure confidence and motivation. Results from quantitative analysis were mixed, while the qualitative analysis showed stronger positive support that individualized feedback on RSP can increase confidence and motivation. The paper concludes with suggestions for researchers who would like to adapt the project to their own classroom and future directions for the RSP project.
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では、日本の私立大学で実施しているアクションリサーチについて考察する。調査対象者は、1年生向けの初級英語科目の履修生である。本研究の目的は、学習者個々に対するRSP(recorded speaking practice)を伴うフィードバックにより、学習者の英語学習に対するモチベーション及びスピーキング能力の向上を検証することである。調査は、定量的及び定性的方法を用いて実施した。定量的調査では有意な結果を得られなかったものの、定性的方法では、RSPが学習者のスピーキング能力及び英語学習に対するモチベーションの向上に繋がることを明らかにした。調査結果は、RSPの活用が教育現場や関連分野の研究に貢献する可能性を示している。
言語 ja
bibliographic_information ja : 広島文教大学紀要
en : Bulletin of Hiroshima Bunkyo University

巻 55, p. 49-62, 発行日 2020-12-25
出版者
出版者 広島文教大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24351660
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12881318
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:19:34.229290
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3